نسیم سرد آرارات ( نظریان )

جستجو

وبلاگ

روشهاي نگهداري مواد غذایی

روشهاي نگهداري مواد غذایی

روشهای نگهداری مواد غذایی در صنعت متفاوت و گوناگون است در ادامه به معرفی انواع روشهای نگهداری مواد غذایی در صنعت با ذکر مثال و موارد کاربرد میپردازیم

تفاوت ظرفیت اسمی با واقعی چیلر

تفاوت ظرفیت اسمی با واقعی چیلر

چیلر دستگاهی است که آب را سرد میکند . یعنی آب وارد اوابراتور میشود و داخل آن سرد میشود و توسط پمپ از اوابراتور خارج میشود و به دستگاهایی که نیاز به اب سرد دارند ( فن کوئل -هواساز ...) ارسال میشود.

گاز های کاهش دهنده لایه ازون

گاز های کاهش دهنده لایه ازون

ازن گازی است که از ٣ اتم اکسیژن تشکیل شده است. این گاز در فاصله ١۵ تا ۴٠ کیلومتری سطح زمین لایه ای فیلتر مانند تشکیل می دهد که از ورود اشعه خطرناک ماورای بنفش به درون جو زمین جلوگیری می کند. ضخامت این لایه در صورت فشرده شدن فقط ٢ تا ٣ میلی متر است که بر فراز استوا ضخیم تر از قطبین زمین است.

فيلتر دراير چیست؟

فيلتر دراير چیست؟

فيلتر درايرهاي خط ساکشن را قبل از رسيدن افت فشار به چه مقاديری بايد تعويض کرد؟ انواع فیلتر درایر کدامند؟ فیلتر درایر ها از چه اجزایی تشکیل شده اند؟ انواع اسید تشکیل شده در سیکل برودت کدامند؟ جذب رطوبت در سیکل برودتی چگونه انجام می شود؟پارامتر های انتخاب فیلتر درایر کدامند؟

نصب درب ریلی سردخانه

نصب درب ریلی سردخانه

درب سردخانه یکی از تجهیزات مهم سردخانه ای است که عدم نصب صحیح آن میتوانید باعث اتلاف انرژی زیاد و همینطور آسیب رسیدن به محصولات موجود در سردخانه و سایر تجهیزات شود.

آشنایی با جوشکاری

آشنایی با جوشکاری

در صنعت، کمتر با قطعاتی روبه‌رو می‌شویم که به‌صورت یکپارچه تولید شده باشند و اکثرا متشکل از چند جزء هستند که هر کدام به صورت‌های مختلف به‌هم متصل شده‌اند. جوشکاری یکی از اتصالات دائم در این حیطه محسوب شده و کاربردهای تکنولوژیکی فراوان دارد.

سیستم اِرتینگ

سیستم اِرتینگ

در مواردی به اشتباه بدنه مصرف کننده های خانگی را به لوله های آهنی آب و یا گاز و یا حتی به اسکلت ساختمان اتصال می دهند که این کار بسیارخطرناکی است که منجر به برق گرفتگی های کشنده میشود.

مبرد چیست

مبرد چیست

تعریف مبرد : مبرد ها سیالاتی هستند که در فشار پایین تبخیر می شوند و در فشار بالا حرارت گرفته شده را جهت تقطیر به محیط پس می دهند. مبرد ها طبق ترکیباتشان به گروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند

شرکت نسیم سرد آرارات

شرکت نسیم سرد آرارات

صنایع برودتی نظریان در راستای توسعه بخشیدن به فعالیت های خود ،تامین طیف وسیعی از نیاز های صنایع برودتی کشور و همچنین پیشروی همگام با تکنولوژی روز دنیا ، از این پس فعالیت خود را با نام نسیم سرد آرارات ادامه خواهد داد.

مقایسه چیلر تراکمی با چیلر جذبی

مقایسه چیلر تراکمی با چیلر جذبی

چیلر دستگاهی است که آب سرد مورد نیاز کویل سرد را تامین می کند . این دستگاه در ساختمان تاسیسات قرار داده می شود و به وسیله آب به سمت کویل سرد هدایت می شود.

آشنايي با مفاهيم مورد استفاده در سرما

آشنايي با مفاهيم مورد استفاده در سرما

براي درك مكانيسم نگهداري مواد غذايي به وسيله سرما لازم است با چند مفهوم حرارتي از جمله درجه حرارت، گرماي ويژه، گرماي نهان و گرماي محسوس، درجه حرارت بحراني و ... آشنا شويم.

نحوه محاسبه برق چیلر تراکمی

نحوه محاسبه برق چیلر تراکمی

نحوه محاسبه برق در چیلر تراکمی به چه صورت است؟ مصرف برق در چیلر آب خنک و هواخنک چگونه محاسبه میشود؟ چیلر تراکمی هوا خنک با چیلر تراکمی آب خنک چه تفاوتی دارد ؟مصرف برق چیلر تراکمی آب خنک بیشتر است یا هواخنک؟

کندانسور چیلر آب خنک

کندانسور چیلر آب خنک

یکی از اجزای اصلی چیلر تراکمی ، کندانسور ها می باشند که تفاوت اصلی انواع چیلر هوا خنک و چیلر آب خنک در نوع کندانسور آنها است. در چیلر آب خنک ، از کندانسور آبی استفاده می شود.

اویل سپراتور

اویل سپراتور

اویل سِپراتور دستگاهی برای جدا کردن روغن از مخلوط روغن و مُبَرِد در خط دهش یا (خروجی کمپرسور) است. در این یادداشت به معرفی و نحوه کار اویل سپراتور میپردازیم

طرز کار چیلر تراکمی

طرز کار چیلر تراکمی

چیلر تراکمی بر اساس سرد کردن آب و پمپاژ آب سرد شده به واحدهای مورد نیاز است.اواپراتور به عنوان مبدل حرارتی دمای آب یا هوا را کاهش میدهد و این سیکل باعث سرد شدن واحدهای مد نظر نظیر نظیر ساختمان و ماشین آلات صنعتی میشود.

روش چیدن کالا در سالن های سردخانه

روش چیدن کالا در سالن های سردخانه

چیدن مواد غذایی و کالا ها در سالنهای سردخانه باید به نحوی باشد که علاوه بر ماندگاری و تضمین سلامت آن دسترسی آسان و منظمی به مواد غذایی یا سایر کالاهای سرخانه ای فراهم شود

قطعات مکانیکی سردخانه

قطعات مکانیکی سردخانه

معرفی قطعات مکانیکی سردخانه شامل تجهیزات خط مایع، تجهیزات خط دهش و تجهیزات خط مکش. نسیم سرد آرارات ( صنایع برودتی نظریان ) بهترین انتخاب برای طراحی و اجرای سردخانه !

استاندارد تجهیزات و لوازم آشپزخانه

استاندارد تجهیزات و لوازم آشپزخانه

وسایل و تجهیزات آشپزخانه می بایست طوری ساخته شده و در محل قرار گیرند که برای نظافت به تمام قسمتهای آنها دسترسی باشد. هر وسیله ای لازم است قابل انتقال و جا بجا شدن باشد. وسایل بزرگ باید به طور آزاد قرار داده شده و از دیوار و کف زمین فاصله داشته باشند.

سردخانه های بالای صفر و نگهداری میوه

سردخانه های بالای صفر و نگهداری میوه

نگهداری میوه وسبزیجات بعنوان عاملی مهم از دیر باز مورد توجه بشر بوده است . میوه وسبزی پس از تولید وبرداشت از مزارع وباغات باید به طریق مناسب برای زمان کمبود ،نگهداری ویا فراوری گردد،در غیر اینصورت دچار فسادوضایعات خواهد شد.

تجهیزات سردخانه ای نسیم سرد آرارات